08.03.21
Grupa I
Temat : PO ZIMIE W OGRODZIE
CELE OGÓLNE:
-obserwacje przyrodnicze w ogrodzie – rozpoznawanie i podawanie nazw
pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu;
-zapoznanie z wyglądem i nazwą pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu;
-rozwijanie ekspresji plastycznej.
Pierwszy kwiat wiosny – uważne słuchanie wiersza S. Kossuth.
Pierwszy kwiat wiosny
Stefania Kossuth
Przebiśniegi białe
pierwsze zakwitają,
zieloną łodyżką
śniegi przebijają.
Śnieg wokół topnieje.
Kwiatuszek się chwieje,
wiosna go wołała,
sukienkę mu dała!
Rozmowa na temat wyglądu przebiśniegu.: jaki ma kolor?,co przypomina😕 jak wygląda? Jeśli jest to możliwe, dzieci obserwują przez okno przedwiosenny ogródek.
„Pomagamy wiośnie” – praca plastyczna przy muzyce,
Rodzic proponuje dzieciom zabawę farbami. Pokazuje im dwa kolory: żółty jak słońce oraz niebieski jak bezchmurne niebo. Rodzic podsuwa pomysł, aby połączyć te dwa kolory i sprawdzić, co się wtedy stanie.
Dziecko miesza kolory farb i dzieli się tym, co zaobserwowało , czyli- zmiana koloru na zielony. Kolejnym zadaniem dziecka jest pomalowanie dużego kartonu na jeden z trzech kolorów (żółty – słońce, zielony – trawa, niebieski – niebo) podczas słuchania muzyki–
A. Vivaldi, Cztery pory roku, Wiosna, https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
„Malujemy kwiaty” – zabawa eksperymentalna.
Będziemy potrzebować: cztery słoiki z wodą, cztery barwniki spożywcze/ lub farby, białe kwiaty (np.róża, tulipan,), nożyk, deska do krojenia
Dzieci siedzą przy stoliku. Rodzic stawia na stole cztery słoiki z niewielką ilością wody. Do każdego słoika dodaje jeden kolor barwnika spożywczego. Następnie rodzic rozdaje dzieciom kwiaty w kolorze białym z przeciętymi na pół końcówkami łodyg. Dziecko wybiera kolor i wkłada swój kwiatek do słoika. Rodzic również wkłada kilka kwiatów do wody tak, aby każda z części łodygi była w innym słoiku.
Uwaga! Efekt będzie widoczny po kilku godzinach lub na następny dzień – kwiaty nabiorą barw.
Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=u-hAok7UqrY
Spacer po najbliżej okolicy – zwrócenie uwagi na kolory występujące w przyrodzie, na wygląd krzewów, roślin, ziemi.
„Przebiśniegi” – zajęcia plastyczne.
Rodzic. wprowadza dzieci zagadką Ewy Stadtmüller.
Jego zielona szyja
przez śniegi się przebija,
aby główka pachnąca
mogła wznieść się do słońca. (przebiśnieg)
Dzieci naklejają na kartki, zielone słomki do picia (łodyżki) (można również zrobić łodyżkę z zielonego papieru lub krepiny) natomiast z wyciętych z płatków kosmetycznych wycinają kwiatki. Będzie to ,,Przebiśnieg”.
Przykładowa instrukcja – https://www.youtube.com/watch?v=S97lCgG9bQI
Życzymy miłej zabawy i cieplutko pozdrawiamy.
You must be logged in to post a comment.